Tuesday, January 1, 2008

Selamat DatangTahun Baru 2008

Salam semua....tahun baru datang lagi, doa kami semoga tahun 2008 ini bakal menjadikan kami lebih matang untuk mentadbir dan melaksanakan usaha-usaha pertanian dan pengangkutan kami.

Dihujung 2007 kami berkorban/aqiqah seekor lembu, mengeluarkan hasil dari kolam keli/puyu dan meneruskan usaha membaik pulih pokok cili yang teruk diserang penyakit daun kerinting.

Alhamdulillah tembikai menunjukkan tumbesaran yang sihat, ada yang sudah mengeluarkan kelopak bunga...bunga yang pertama ini tak lekat buah selalunya...daunnya dah mula menjalar...




Begini lah teruknya keadaan pokok cili yang diserang penyakit daun keringting, buah2 cili pun jadi pendek dan hasilnya kurang.
Kami cuba untuk menyelamatkan pokok cili ini dengan mengunting membuang semua daun2 dan dahan2, disembur baja dan racun organik, dan kami harapkan puck baru yang keluar tidak kerinting lagi...insyaAllah
Ni pula gambar salah satu dari pokok nenas yang sudah berbuah...


Ikan tongsan....bawah perut ikan ni lembik!Guess what kat belakang rumah di Subang ni saya tanam benih labu....tengok2 dah menjalar panjat pagar dan berbunga....ada putik buah pun!
2008 - lets double our effort and ensure success!

No comments: