Tuesday, February 16, 2010

Nangka dan labu


Kami mencuba nasib pulak untuk menanam Labu, baru cuba beberapa plot, alhamdulillah nampak ok, jadi pada bulan April ni kami tambah dua orang pekerja lagi dan akan menambahkan keluasan kawasan dengan tanaman labu.















Sekarang musim panas, kami siram pokok dua kali sehari!
















Ini antara putik labu kami, nampak macam boleh diusahakan, doakan kami berjaya! Nangka plak terus berbuah, isi alhamdulillah manis macam gambar di bawah ni...















Buah kena di balut lebih awal, kalau tidak macam ni la rupa nyer kena serangan ulat!
















Lawa kan buah nangka ni....macam nak peluk-peluk!



3 comments:

budak pinky said...

hye2... wah canteknye nangka tu..
nk satu ley?? ;p heheheh

Anonymous said...

suka nangka madu..manis sgt.




mokcik

Azmi said...

Buah sulung ker nie...memang siaz dia kecil n isi tak berapa besar.....tapi still laku...kat Kl RM1.80/kg..jual kat orang jual nangka dlaam plastik tue